Regulamin Sklepu
REGULAMIN SKLEPU CANDLE ELITE
1. Postanowienia ogólne.
1.1. Sklep internetowy Candle Elite dostępny jest pod adresem www.candleelite.pl
i prowadzony jest przez Kamila Jankowskiego prowadzącego działalność
gospodarczą pod nazwą KAM-BET Kamil Jankowski. Działalność wpisana
jest do CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej)
pod numerem NIP: 878-178-82-62 oraz numerem REGON: 389-483-787z
siedzibą znajdującą się pod adresem: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
1.2. Niniejszy regulamin określa zasady kupowania produktów dostępnych na
stronie internetowej www.candleelite.pl a w szczególności zasady i tryb
zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem wyżej
wymienionego Sklepu Internetowego, jak i również tryb postępowania
reklamacyjnego i tryb odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na
odległość.
1.3. Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów, jak i do
przedsiębiorców, którzy korzystają ze Sklepu Internetowego Candle Elite.
1.4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Sklep Internetowy
Candle Elite jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w związku z
realizacją postanowień zawartych w niniejszym regulaminie oraz są
przetwarzane w celach, przez okres, w zakresie i oparciu o zasady wskazane
w Polityce Prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego
Candle Elite. Podanie danych osobowych i korzystanie ze Sklepu
Internetowego, w tym dokonanie zakupów jest dobrowolne.
2. Definicje
Dzień roboczy - jeden dzień, licząc od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy.
Dyrektywa Omnibus – akt ustawodawczy z 2023 roku, mający na celu
ochronę Konsumenta przed nieuczciwym zawyżaniem cen przez
przedsiębiorców.
Formularz Zamówienia - usługa elektroniczna, formularz interaktywny,
dostępny na stronie Sklepu Internetowego Candle Elite, za pomocą którego
Klient może dokonać zakupu.
Klient, Usługobiorca - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
Kodeks Cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.
1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
Konsument - zgodnie z art. 22(1) Kodeksu Cywilnego to osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
Koszyk - element Sklepu Internetowego Candle Elite, w którym widoczne są
wszystkie Towary wybrane przez Klienta oraz w którym można ustalić i
modyfikować dane Zamówienia, w tym ilości nabywanego Towaru.
Newsletter - nieodpłatna usługa elektroniczna mająca na celu zapisanie się
na otrzymywanie korespondencji mailowej od Usługodawcy.
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego Candle Elite.
RODO - rozporządzenie przyjęte przez Radę Unii Europejskiej oraz Parlament
Europejski. RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych)
są to wymogi prawne stosowane od dnia 25 maja 2018 roku w całej Unii
Europejskiej.
Sklep Internetowy - sklep Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym
www.candleelite.pl.
Sprzedawca, Usługodawca - KAM-BET Kamil Jankowski z siedzibą
znajdującą się pod adresem: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica oraz nadanym
numerem NIP: 878-178-82-62 i numerem REGON: 389-483-787. Adres
poczty elektronicznej: candleelitepolska@gmail.com, numer telefonu:
+48667093887.
Towar, Produkt - dostępna w Sklepie Internetowym Candle Elite rzecz
ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów zawierana na odległość
pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Ustawa o ochronie danych osobowych - ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.
(Dz.U. Nr 101, poz. 926 ze zm.)
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca
2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktów ze Sprzedawcą.
3. Usługi elektroniczne w Sklepie Internetowym.
3.1. Do korzystania z usług elektronicznych oraz Sklepu Internetowego Candle
Elite, w tym składania zamówień i przeglądania produktów, niezbędne są
następujące wymagania techniczne:
komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu,
dostęp do poczty elektronicznej,
przeglądarka internetowa z możliwością zapisu plików Cookies oraz
obsługi JavaScript,
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768
3.2. W Sklepie Internetowym Candle Elite dostępne są usługi elektroniczne:
Formularz Zamówienia oraz Newsletter, z których korzystanie jest
dobrowolne i nieodpłatne.
3.3. Jeżeli Klient zdecyduje się na skorzystanie z usługi Newslettera to
Usługodawca zobowiązuje się do przesyłania drogą mailową, na podany
przez Klienta adres mailowy, kolejnych edycji Newsletteru. Korzystanie z tej
usługi zawierane jest na czas nieoznaczony.
3.3.1. Zapis na Newsletter następuje w chwili podania własnego adresu
mailowego na stronie Sklepu Internetowego Candle Elite, w dolnej części
strony oraz kliknięcie przycisku „strzałki”.
3.3.2. Klient ma prawo w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z
Newsletteru (rezygnacji z Newsletteru) poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: candleelitepolska@gmail.com lub też pisemnie
na adres: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
3.4. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia jest interaktywnym
formularzem, którego wypełnienie jest niezbędne w celu złożenia Zamówienia
i zakupu Towaru. Korzystanie z Formularza Zamówienia następuje przede
wszystkim po dodaniu przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka, a
następnie wybraniu metody płatności i sposobu dostawy.
3.4.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia ma charakter jednorazowy i
ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem
albo z chwilą wcześniejszego przerwania składania Zamówienia przez
Usługobiorcę.
3.4.2. Rozpoczęcie składania Zamówienia następuje poprzez dodanie do
Koszyka Produktów, którymi zainteresowany jest Klient, wypełnienie
Formularza Zamówienia a następnie wybranie opcji dostawy oraz formy
płatności.
3.4.3. Do momentu potwierdzenia zakupu, Klient ma możliwość modyfikacji
Formularza Zamówienia, w tym zmiany ilości i rodzaju Produktów, zmiany
danych, formy płatności czy sposobu dostawy.
3.4.4. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta danych
dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących
Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, adres i sposób dostawy
Produktu/ów, sposób płatności (karta płatnicza, przelew, BLIK). W
przypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także
podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
3.4.5. Zbieranie oraz przetwarzanie przez Sklep Internetowy danych osobowych
dotyczących Klienta odbywa się na podstawie przepisów Ustawy ochronie
danych osobowych oraz przepisów Ustawy świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
3.5. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej
Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę
obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Przyjmowanie i realizacja zamówień.
4.1. Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest zapoznanie się z Regulaminem
Sklepu Internetowego Candle Elite i jego akceptacja. Akceptacja Regulaminu
jest dobrowolna.
4.2. W celu sfinalizowania zakupu należy zapoznać się z niniejszym
Regulaminem i zaakceptować jego treść poprzez zaznaczenie checkboxu
„Potwierdzam zapoznanie się z Regulaminem sklepu i akceptuje jego treść.”
Po potwierdzeniu Klient może dokonać zakupu wybranych Produktów.
4.3. Podczas składania zamówienia, Klient nie ma obowiązku zakładania konta
(profilu użytkownika) na stronie Sklepu Internetowego.
4.4. Cena Towaru uwidoczniona jest na stronie Sklepu Internetowego i zawiera
wliczone podatki. O łącznej cenie Zamówienia, w tym Produktu wraz z
podatkami, kosztach dostawy (uwzględniając opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) oraz pozostałych kosztach a jeśli nie można
ustalić ich wysokości - o obowiązku ich zapłaty, Klient poinformowany jest w
trakcie składania Zamówienia na stronie Sklepu Internetowego, także w chwili
wyrażenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.4.1. Sprzedawca zastrzega prawo modyfikacji cen znajdujących się na stronie
Sklepu Internetowego, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży
oraz przeprowadzania akcji promocyjnych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
4.4.2. Sprzedawca ma obowiązek, podczas obniżania cen Towaru oraz
wprowadzania cen promocyjnych, poinformować na stronie Sklepu
Internetowego o najniższej cenie danego Produktu, która obowiązywała w
ciągu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, zgodnie z Dyrektywą
Omnibus.
4.5. Po uzupełnieniu Formularza Zamówienia i wyrażeniu chęci zakupu, Klient
potwierdza zakup z obowiązkiem zapłaty. Następuje zawarcie Umowy
Sprzedaży (czego potwierdzeniem jest korespondencja mailowa o złożonym
Zamówieniu):
4.5.1. A następnie przekierowanie do strony internetowej płatności w celu
opłacenia Zamówienia wybraną metodą płatności
4.5.2. po wybraniu metody płatności za pobraniem, następuje zakończenie
procesu sprzedaży.
4.6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie
Zamówienia oraz jednocześnie przyjmuje je do realizacji. Potwierdzenie i
przyjęcie do realizacji Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez
Sprzedawcę korespondencji mailowej do Klienta (na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta), która zawiera
oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o przyjęciu go do
realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. W chwili
otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości mailowej, zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4.7. Klient wraz z wiadomością mailową dotycząca przyjęcia i realizacji
Zamówienia, otrzymuje także dowód zakupu w formie elektronicznej faktury,
na którą wyraża zgodę poprzez zawarcie Umowy Sprzedaży, chyba że strony
ustaliły inaczej.
4.8. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej
przez niego Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego
Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie Klientowi
wiadomości mailowej z potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży a także
poprzez zapis, utrwalenie i zabezpieczenie Umowy Sprzedaży w systemie
informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
5. Realizacja płatności.
5.1. W ramach funkcjonowania Sklepu Internetowego Candle Elite dostępne są
następujące metody płatności:
5.1.1. Przelew internetowy za pośrednictwem serwisów:
PayPal,
PayU,
BLIK,
Przelew24
5.1.2. Płatność elektroniczna kartą płatniczą
Visa
Mastercard
5.1.3. Płatność za pobraniem.
5.2. Klient decydując się na zakup i potwierdzając go podczas składania
zamówienia, po wybraniu metody płatności, zobowiązuję do uiszczenia opłaty
za złożone zamówienie w terminie 1 Dni Kalendarzowych od daty złożenia
zamówienia. A w przypadku wyboru metody płatności za pobraniem –
uiszczenia opłaty podczas odbioru przesyłki.
5.3. Aktualne sposoby płatności elektronicznych i płatności kartą płatniczą za
pośrednictwem serwisu Przelewy24 określone są na stronie internetowej
https://www.przelewy24.pl/
6. Terminy, koszty i sposoby dostawy.
6.1. Terminy dostawy, w tym sposoby i koszty, dotyczą dostawy Towaru
zamówionego przez Klienta i realizowane są tylko na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej.
6.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna a koszty dostawy Produktu (w tym
opłata za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazane Klientowi
na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Dostawa i Płatność” oraz w
trakcie składania lub wyrażenia woli złożenia zamówienia poprzez Formularz
Zamówienia.
6.2.1. W Sklepie Internetowym Candle Elite dostępna jest dostawa bezpłatna
przy spełnieniu warunku, jakim jest złożenie zamówienia za kwotę nie
mniejszą niż 199 PLN, wówczas koszty wysyłki pokrywa Sprzedawca.
6.3. Klient może wybrać sposób dostawy spośród udostępnionych przez
Sprzedawcę następujących form dostawy:
Przesyłka kurierska realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej
InPost
Przesyłka do punktu odbioru (paczkomat) realizowana za
pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
6.3.1. W przypadku wyboru przesyłki do punktu odbioru, należy przesłać do
Sprzedawcy wiadomości mailową na adres candleelitepolska@gmail.com
z numerem lub adresem wybranego Paczkomatu.
6.4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi maksymalnie 10 Dni Roboczych i
Sprzedawca zobowiązuje się dotrzymać tego terminu. Za dzień rozpoczęcia
biegu terminu dostawy uznaje się dzień, w którym nastąpiło uznanie
rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy. W
przypadku płatności za pobraniem za dzień rozpoczęcia biegu terminu
dostawy uznaje się dzień, w którym Klient potwierdził zakup.
7. Reklamacje.
7.1. Niniejszy punkt 7 Regulaminu Sklepu Internetowego Candle Elite określa
procedurę rozpatrywania reklamacji, która jest wspólna dla wszystkich
reklamacji składanych do Sprzedawcy, głównie reklamacji dotyczących
Produktu, Umowy Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz usług pozostałych
sciśle związanych z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego i działaniem
Sprzedawcy.
7.2. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi zakupiony przez niego
Produkt bez wad.
7.3. Klient może złożyć reklamacje w następujący sposób:
poprzez wysłanie stosownego pisma na adres korespondencyjny
siedziby firmy: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
w formie elektronicznej wysyłając maila na podany adres mailowy
firmy: candleelitepolska@gmail.com
7.4. Zaleca się w opisie reklamacji podać informacje i okoliczności dotyczące
przedmiotu reklamacji (rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości lub braku
zgodności z umową), żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z
umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub
innego roszczenia oraz danych kontaktowych Klienta składającego
reklamację. Wymogi podane wyżej wymienionym zdaniu, mają formę
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji, mają jedynie na celu
ułatwienie i przyspieszenie rozpatrzenia reklamacji.
7.4.1. W sytuacji, gdy Klient przekaże dane kontaktowe a te ulegną zmianie w
trakcie rozpatrywania reklamacji, Klient zobowiązany jest do
powiadomienia o tym Sprzedawcy.
7.5. Do składanej reklamacji Klient może załączyć dowody w formie zdjęć,
dokumentów lub uszkodzonego/wadliwego Produktu związanego z
przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do Klienta
składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub
przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli znacznie ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
7.5.1. W przypadku zwrotu wadliwego Produktu w ramach reklamacji należy
przesłać dany Produkt na adres korespondencyjny siedziby firmy: Czaple
22A/2, 87-214 Płużnica.
7.6. Sprzedawca zobowiązany jest ustosunkować się do złożonej przez Klienta
reklamacji niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od
dnia otrzymania reklamacji. W przypadku nie ustosunkowania się przez
Sprzedawcę do reklamacji w wyznaczonym terminie, uważa się, że
Sprzedawca uznał ją za uzasadnioną.
7.7. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności w
Kodeksie Cywilnym, Ustawie o prawach Konsumenta oraz Ustawie o
świadczeniu usług drogą elektroniczną.
8. Prawo odstąpienia.
8.1. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od
Umowy Sprzedaży zawartej w Sklepie bez podania przyczyny, jednak by móc
skorzystać z tego prawa, Konsument musi złożyć stosowne oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na piśmie, w terminie 14 dni
kalendarzowych licząc od dnia objęcia Produktu w posiadanie.
8.1.1. Konsument odstępując od Umowy Sprzedaży ma obowiązek z
oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, zwrócić także zakupiony
Produkt wraz z dowodem zakupu na adres korespondencyjny
Sprzedawcy: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
8.1.2. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży składają Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr
1 do niniejszego Regulaminu.
8.2. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
od umowy, zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym
koszt dostarczenia Towaru, z zastrzeżeniem ze płatności zostaną zwrócone
w momencie otrzymania przez Sprzedawcę zwróconego Produktu.
8.2.1. Zwrot płatności zostanie dokonany w taki sam sposób zapłaty, jakiego
użył Konsument przy płatności za Towar lub na podany przez Klienta
rachunek bankowy w przypadku płatności za pobraniem.
8.2.2. Zwrot płatności za Produkt zawiera zwrot kosztów dostawy z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu
dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym.
8.2.3. Jeżeli Konsument podczas zakupów wybrał sposób dostawy inny niż
zwykły najtańszy sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
wówczas Sprzedawca zwróci koszty dostawy w wysokości najtańszego
zwykłego sposobu dostawy.
8.3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa
się za niezawartą.
8.4. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub Produkt służący
zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Konsumenta;
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po dostarczeniu i po otwarciu
opakowania, nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub z
powodu aspektów higienicznych;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zniszczeniu lub posiadający krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu,
ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
8.6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
podmiotowi innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby
niniejszego Regulaminu (definicja „Konsument”).
9. Pozasądowe rozstrzyganie sporów.
9.1. W przypadku postępowania reklamacyjnego, które nie przyniosło żądanych
przez Konsumenta rezultatów, Konsument może skorzystać z:
mediacji prowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej (właściwy terenowo) do którego należy złożyć wniosek o
mediacje i który usługę co do zasady wykonuje nieodpłatnie; wykaz
inspektoratów znajduje się na stronie internetowej pod adresem:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
pomocy stałego polubownego sądu konsumenckiego (właściwy
terenowo) działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy
przed sądem polubownym, które to postępowanie co do zasady jest
bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php#faq4655
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika
Konsumentów;
internetowej platformy ODR dostępnej pod
adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.sho
w&lng=PL
10. Opinie.
10.1. Sklep Internetowy Candle Elite umożliwia swoim Klientom wystawienie i
dostęp do opinii o Produkcie oraz Sklepie Internetowym, za pomocą aplikacji
Judge.me Product Reviews.
10.2. Klient może wystawić opinię na temat dokonanych zakupów (w tym samego
procesu, wyglądu przedmiotu, czasu wysyłki czy kontaktu ze Sprzedawcą) na
stronie Sklepu Internetowego, z zastrzeżeniem, że opinia musi dotyczyć
wyłącznie faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym
Sprzedawcy.
10.3. Skorzystanie z usługi wystawienia opinii jest dobrowolne i nie wiąże się z
żadnymi kosztami.
10.4. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza
umożliwiającego dodanie opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym.
Formularz może być udostępniony bezpośrednio na stronie Sklepu
Internetowego lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego
linku otrzymanego przez Klienta po zakupie na podany przez niego adres
poczty elektronicznej.
10.5. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań
bezprawnych stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy działań
naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa
Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię zobowiązany jest do
działania zgodnie z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
10.6. Opublikowana opinia wystawiona za pomocą formularza dostępnego
bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego nie podlega wcześniejszej
weryfikacji przez Sprzedawcę ani nie podlega weryfikacji pod kątem
autentyczności.
10.7. Opublikowana opinia wystawiona za pomocą zewnętrznego serwisu
zbierającego opinie, z którym współpracuje Sklep Internetowy, a o którym
mowa w punkcie 10.1, podlega weryfikacji w sposób automatyczny – Klient
otrzymuje indywidualny link na podany przy zakupie adres poczty
elektronicznej, w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie
Klient, który dokonał zakupu Produktu w Sklepie Internetowym.
10.8. Sprzedawca nie zamieszcza ani także nie zleca zamieszczania osobom
trzecim, nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zmienia
treści opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania Produktów.
Sprzedawca udostępnia publicznie opinie pozytywne i także negatywne.
11. Postanowienia końcowe.
11.1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży Towarów
znajdujących się w Sklepie Internetowym.
11.2. Umowy zawierane przez Sklep Internetowy pomiędzy Klientem a
Sprzedawcą, zawierane są w języku polskim.
11.3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na
stronie Sklepu Internetowego www.candleelite.pl .
11.4. Regulamin obowiązuje od dnia 10.03.2023 roku i może być zmieniony w
następujących sytuacjach:
Zmiana przepisów prawa, nowelizacja ustaw czy też wprowadzenie
nowych lub zmiana regulacji prawnych wpływających na sposób
funkcjonowania Sklepu Internetowego
Wprowadzenie zmian w metodach płatności lub dostawie, bądź
wprowadzenia zmian w terminach płatności lub dostaw
Zmiana zakresu lub formy świadczenia usług elektronicznych,
wprowadzenie nowych usług elektronicznych
Przeciwdziałanie nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu dla
Sklepu Internetowego w celu ochrony zarówno Klientów jak i
Sprzedawcy, przez działaniem złośliwego oprogramowania, spamu,
oszustów czy naruszenia danych lub inne cyberprzestępstwo
11.5. Powiadomienie dotyczące wprowadzanych zmian w Regulaminie wysyłane
jest z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem, z wyjątkiem sytuacji gdy:
zmiany dotyczą podleganiu przez Sprzedawcę obowiązkowi prawnemu
i regulacyjnemu, wprowadzane są wtedy bez zachowania terminu 15
dni jeśli zmiana prawna uniemożliwia Sprzedawcy dotrzymanie tego
terminu,
zmiany dotyczą ochrony Klienta i Sklepu Internetowego i wymagają
wprowadzenia tychże zmian w Regulaminie ze skutkiem
natychmiastowym
11.6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności
Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych.
11.7. Regulamin nie wyłącza i nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego
Konsumentem, które przysługują mu na mocy prawa.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Plik „Formularz zwrotu/odstąpienia od umowy”
1. Postanowienia ogólne.
1.1. Sklep internetowy Candle Elite dostępny jest pod adresem www.candleelite.pl
i prowadzony jest przez Kamila Jankowskiego prowadzącego działalność
gospodarczą pod nazwą KAM-BET Kamil Jankowski. Działalność wpisana
jest do CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej)
pod numerem NIP: 878-178-82-62 oraz numerem REGON: 389-483-787z
siedzibą znajdującą się pod adresem: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
1.2. Niniejszy regulamin określa zasady kupowania produktów dostępnych na
stronie internetowej www.candleelite.pl a w szczególności zasady i tryb
zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem wyżej
wymienionego Sklepu Internetowego, jak i również tryb postępowania
reklamacyjnego i tryb odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na
odległość.
1.3. Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów, jak i do
przedsiębiorców, którzy korzystają ze Sklepu Internetowego Candle Elite.
1.4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Sklep Internetowy
Candle Elite jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w związku z
realizacją postanowień zawartych w niniejszym regulaminie oraz są
przetwarzane w celach, przez okres, w zakresie i oparciu o zasady wskazane
w Polityce Prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego
Candle Elite. Podanie danych osobowych i korzystanie ze Sklepu
Internetowego, w tym dokonanie zakupów jest dobrowolne.
2. Definicje
Dzień roboczy - jeden dzień, licząc od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy.
Dyrektywa Omnibus – akt ustawodawczy z 2023 roku, mający na celu
ochronę Konsumenta przed nieuczciwym zawyżaniem cen przez
przedsiębiorców.
Formularz Zamówienia - usługa elektroniczna, formularz interaktywny,
dostępny na stronie Sklepu Internetowego Candle Elite, za pomocą którego
Klient może dokonać zakupu.
Klient, Usługobiorca - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
Kodeks Cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.
1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
Konsument - zgodnie z art. 22(1) Kodeksu Cywilnego to osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
Koszyk - element Sklepu Internetowego Candle Elite, w którym widoczne są
wszystkie Towary wybrane przez Klienta oraz w którym można ustalić i
modyfikować dane Zamówienia, w tym ilości nabywanego Towaru.
Newsletter - nieodpłatna usługa elektroniczna mająca na celu zapisanie się
na otrzymywanie korespondencji mailowej od Usługodawcy.
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego Candle Elite.
RODO - rozporządzenie przyjęte przez Radę Unii Europejskiej oraz Parlament
Europejski. RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych)
są to wymogi prawne stosowane od dnia 25 maja 2018 roku w całej Unii
Europejskiej.
Sklep Internetowy - sklep Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym
www.candleelite.pl.
Sprzedawca, Usługodawca - KAM-BET Kamil Jankowski z siedzibą
znajdującą się pod adresem: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica oraz nadanym
numerem NIP: 878-178-82-62 i numerem REGON: 389-483-787. Adres
poczty elektronicznej: candleelitepolska@gmail.com, numer telefonu:
+48667093887.
Towar, Produkt - dostępna w Sklepie Internetowym Candle Elite rzecz
ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów zawierana na odległość
pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Ustawa o ochronie danych osobowych - ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.
(Dz.U. Nr 101, poz. 926 ze zm.)
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca
2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktów ze Sprzedawcą.
3. Usługi elektroniczne w Sklepie Internetowym.
3.1. Do korzystania z usług elektronicznych oraz Sklepu Internetowego Candle
Elite, w tym składania zamówień i przeglądania produktów, niezbędne są
następujące wymagania techniczne:
komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu,
dostęp do poczty elektronicznej,
przeglądarka internetowa z możliwością zapisu plików Cookies oraz
obsługi JavaScript,
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768
3.2. W Sklepie Internetowym Candle Elite dostępne są usługi elektroniczne:
Formularz Zamówienia oraz Newsletter, z których korzystanie jest
dobrowolne i nieodpłatne.
3.3. Jeżeli Klient zdecyduje się na skorzystanie z usługi Newslettera to
Usługodawca zobowiązuje się do przesyłania drogą mailową, na podany
przez Klienta adres mailowy, kolejnych edycji Newsletteru. Korzystanie z tej
usługi zawierane jest na czas nieoznaczony.
3.3.1. Zapis na Newsletter następuje w chwili podania własnego adresu
mailowego na stronie Sklepu Internetowego Candle Elite, w dolnej części
strony oraz kliknięcie przycisku „strzałki”.
3.3.2. Klient ma prawo w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z
Newsletteru (rezygnacji z Newsletteru) poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: candleelitepolska@gmail.com lub też pisemnie
na adres: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
3.4. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia jest interaktywnym
formularzem, którego wypełnienie jest niezbędne w celu złożenia Zamówienia
i zakupu Towaru. Korzystanie z Formularza Zamówienia następuje przede
wszystkim po dodaniu przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka, a
następnie wybraniu metody płatności i sposobu dostawy.
3.4.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia ma charakter jednorazowy i
ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem
albo z chwilą wcześniejszego przerwania składania Zamówienia przez
Usługobiorcę.
3.4.2. Rozpoczęcie składania Zamówienia następuje poprzez dodanie do
Koszyka Produktów, którymi zainteresowany jest Klient, wypełnienie
Formularza Zamówienia a następnie wybranie opcji dostawy oraz formy
płatności.
3.4.3. Do momentu potwierdzenia zakupu, Klient ma możliwość modyfikacji
Formularza Zamówienia, w tym zmiany ilości i rodzaju Produktów, zmiany
danych, formy płatności czy sposobu dostawy.
3.4.4. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta danych
dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących
Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, adres i sposób dostawy
Produktu/ów, sposób płatności (karta płatnicza, przelew, BLIK). W
przypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także
podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
3.4.5. Zbieranie oraz przetwarzanie przez Sklep Internetowy danych osobowych
dotyczących Klienta odbywa się na podstawie przepisów Ustawy ochronie
danych osobowych oraz przepisów Ustawy świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
3.5. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej
Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę
obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Przyjmowanie i realizacja zamówień.
4.1. Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest zapoznanie się z Regulaminem
Sklepu Internetowego Candle Elite i jego akceptacja. Akceptacja Regulaminu
jest dobrowolna.
4.2. W celu sfinalizowania zakupu należy zapoznać się z niniejszym
Regulaminem i zaakceptować jego treść poprzez zaznaczenie checkboxu
„Potwierdzam zapoznanie się z Regulaminem sklepu i akceptuje jego treść.”
Po potwierdzeniu Klient może dokonać zakupu wybranych Produktów.
4.3. Podczas składania zamówienia, Klient nie ma obowiązku zakładania konta
(profilu użytkownika) na stronie Sklepu Internetowego.
4.4. Cena Towaru uwidoczniona jest na stronie Sklepu Internetowego i zawiera
wliczone podatki. O łącznej cenie Zamówienia, w tym Produktu wraz z
podatkami, kosztach dostawy (uwzględniając opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) oraz pozostałych kosztach a jeśli nie można
ustalić ich wysokości - o obowiązku ich zapłaty, Klient poinformowany jest w
trakcie składania Zamówienia na stronie Sklepu Internetowego, także w chwili
wyrażenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.4.1. Sprzedawca zastrzega prawo modyfikacji cen znajdujących się na stronie
Sklepu Internetowego, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży
oraz przeprowadzania akcji promocyjnych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
4.4.2. Sprzedawca ma obowiązek, podczas obniżania cen Towaru oraz
wprowadzania cen promocyjnych, poinformować na stronie Sklepu
Internetowego o najniższej cenie danego Produktu, która obowiązywała w
ciągu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, zgodnie z Dyrektywą
Omnibus.
4.5. Po uzupełnieniu Formularza Zamówienia i wyrażeniu chęci zakupu, Klient
potwierdza zakup z obowiązkiem zapłaty. Następuje zawarcie Umowy
Sprzedaży (czego potwierdzeniem jest korespondencja mailowa o złożonym
Zamówieniu):
4.5.1. A następnie przekierowanie do strony internetowej płatności w celu
opłacenia Zamówienia wybraną metodą płatności
4.5.2. po wybraniu metody płatności za pobraniem, następuje zakończenie
procesu sprzedaży.
4.6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie
Zamówienia oraz jednocześnie przyjmuje je do realizacji. Potwierdzenie i
przyjęcie do realizacji Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez
Sprzedawcę korespondencji mailowej do Klienta (na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta), która zawiera
oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o przyjęciu go do
realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. W chwili
otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości mailowej, zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4.7. Klient wraz z wiadomością mailową dotycząca przyjęcia i realizacji
Zamówienia, otrzymuje także dowód zakupu w formie elektronicznej faktury,
na którą wyraża zgodę poprzez zawarcie Umowy Sprzedaży, chyba że strony
ustaliły inaczej.
4.8. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej
przez niego Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego
Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie Klientowi
wiadomości mailowej z potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży a także
poprzez zapis, utrwalenie i zabezpieczenie Umowy Sprzedaży w systemie
informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
5. Realizacja płatności.
5.1. W ramach funkcjonowania Sklepu Internetowego Candle Elite dostępne są
następujące metody płatności:
5.1.1. Przelew internetowy za pośrednictwem serwisów:
PayPal,
PayU,
BLIK,
Przelew24
5.1.2. Płatność elektroniczna kartą płatniczą
Visa
Mastercard
5.1.3. Płatność za pobraniem.
5.2. Klient decydując się na zakup i potwierdzając go podczas składania
zamówienia, po wybraniu metody płatności, zobowiązuję do uiszczenia opłaty
za złożone zamówienie w terminie 1 Dni Kalendarzowych od daty złożenia
zamówienia. A w przypadku wyboru metody płatności za pobraniem –
uiszczenia opłaty podczas odbioru przesyłki.
5.3. Aktualne sposoby płatności elektronicznych i płatności kartą płatniczą za
pośrednictwem serwisu Przelewy24 określone są na stronie internetowej
https://www.przelewy24.pl/
6. Terminy, koszty i sposoby dostawy.
6.1. Terminy dostawy, w tym sposoby i koszty, dotyczą dostawy Towaru
zamówionego przez Klienta i realizowane są tylko na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej.
6.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna a koszty dostawy Produktu (w tym
opłata za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazane Klientowi
na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Dostawa i Płatność” oraz w
trakcie składania lub wyrażenia woli złożenia zamówienia poprzez Formularz
Zamówienia.
6.2.1. W Sklepie Internetowym Candle Elite dostępna jest dostawa bezpłatna
przy spełnieniu warunku, jakim jest złożenie zamówienia za kwotę nie
mniejszą niż 199 PLN, wówczas koszty wysyłki pokrywa Sprzedawca.
6.3. Klient może wybrać sposób dostawy spośród udostępnionych przez
Sprzedawcę następujących form dostawy:
Przesyłka kurierska realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej
InPost
Przesyłka do punktu odbioru (paczkomat) realizowana za
pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
6.3.1. W przypadku wyboru przesyłki do punktu odbioru, należy przesłać do
Sprzedawcy wiadomości mailową na adres candleelitepolska@gmail.com
z numerem lub adresem wybranego Paczkomatu.
6.4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi maksymalnie 10 Dni Roboczych i
Sprzedawca zobowiązuje się dotrzymać tego terminu. Za dzień rozpoczęcia
biegu terminu dostawy uznaje się dzień, w którym nastąpiło uznanie
rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy. W
przypadku płatności za pobraniem za dzień rozpoczęcia biegu terminu
dostawy uznaje się dzień, w którym Klient potwierdził zakup.
7. Reklamacje.
7.1. Niniejszy punkt 7 Regulaminu Sklepu Internetowego Candle Elite określa
procedurę rozpatrywania reklamacji, która jest wspólna dla wszystkich
reklamacji składanych do Sprzedawcy, głównie reklamacji dotyczących
Produktu, Umowy Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz usług pozostałych
sciśle związanych z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego i działaniem
Sprzedawcy.
7.2. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi zakupiony przez niego
Produkt bez wad.
7.3. Klient może złożyć reklamacje w następujący sposób:
poprzez wysłanie stosownego pisma na adres korespondencyjny
siedziby firmy: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
w formie elektronicznej wysyłając maila na podany adres mailowy
firmy: candleelitepolska@gmail.com
7.4. Zaleca się w opisie reklamacji podać informacje i okoliczności dotyczące
przedmiotu reklamacji (rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości lub braku
zgodności z umową), żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z
umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub
innego roszczenia oraz danych kontaktowych Klienta składającego
reklamację. Wymogi podane wyżej wymienionym zdaniu, mają formę
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji, mają jedynie na celu
ułatwienie i przyspieszenie rozpatrzenia reklamacji.
7.4.1. W sytuacji, gdy Klient przekaże dane kontaktowe a te ulegną zmianie w
trakcie rozpatrywania reklamacji, Klient zobowiązany jest do
powiadomienia o tym Sprzedawcy.
7.5. Do składanej reklamacji Klient może załączyć dowody w formie zdjęć,
dokumentów lub uszkodzonego/wadliwego Produktu związanego z
przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do Klienta
składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub
przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli znacznie ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
7.5.1. W przypadku zwrotu wadliwego Produktu w ramach reklamacji należy
przesłać dany Produkt na adres korespondencyjny siedziby firmy: Czaple
22A/2, 87-214 Płużnica.
7.6. Sprzedawca zobowiązany jest ustosunkować się do złożonej przez Klienta
reklamacji niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od
dnia otrzymania reklamacji. W przypadku nie ustosunkowania się przez
Sprzedawcę do reklamacji w wyznaczonym terminie, uważa się, że
Sprzedawca uznał ją za uzasadnioną.
7.7. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności w
Kodeksie Cywilnym, Ustawie o prawach Konsumenta oraz Ustawie o
świadczeniu usług drogą elektroniczną.
8. Prawo odstąpienia.
8.1. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od
Umowy Sprzedaży zawartej w Sklepie bez podania przyczyny, jednak by móc
skorzystać z tego prawa, Konsument musi złożyć stosowne oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na piśmie, w terminie 14 dni
kalendarzowych licząc od dnia objęcia Produktu w posiadanie.
8.1.1. Konsument odstępując od Umowy Sprzedaży ma obowiązek z
oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, zwrócić także zakupiony
Produkt wraz z dowodem zakupu na adres korespondencyjny
Sprzedawcy: Czaple 22A/2, 87-214 Płużnica.
8.1.2. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży składają Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr
1 do niniejszego Regulaminu.
8.2. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
od umowy, zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym
koszt dostarczenia Towaru, z zastrzeżeniem ze płatności zostaną zwrócone
w momencie otrzymania przez Sprzedawcę zwróconego Produktu.
8.2.1. Zwrot płatności zostanie dokonany w taki sam sposób zapłaty, jakiego
użył Konsument przy płatności za Towar lub na podany przez Klienta
rachunek bankowy w przypadku płatności za pobraniem.
8.2.2. Zwrot płatności za Produkt zawiera zwrot kosztów dostawy z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu
dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym.
8.2.3. Jeżeli Konsument podczas zakupów wybrał sposób dostawy inny niż
zwykły najtańszy sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
wówczas Sprzedawca zwróci koszty dostawy w wysokości najtańszego
zwykłego sposobu dostawy.
8.3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa
się za niezawartą.
8.4. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub Produkt służący
zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Konsumenta;
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po dostarczeniu i po otwarciu
opakowania, nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub z
powodu aspektów higienicznych;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zniszczeniu lub posiadający krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu,
ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
8.6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
podmiotowi innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby
niniejszego Regulaminu (definicja „Konsument”).
9. Pozasądowe rozstrzyganie sporów.
9.1. W przypadku postępowania reklamacyjnego, które nie przyniosło żądanych
przez Konsumenta rezultatów, Konsument może skorzystać z:
mediacji prowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej (właściwy terenowo) do którego należy złożyć wniosek o
mediacje i który usługę co do zasady wykonuje nieodpłatnie; wykaz
inspektoratów znajduje się na stronie internetowej pod adresem:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
pomocy stałego polubownego sądu konsumenckiego (właściwy
terenowo) działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy
przed sądem polubownym, które to postępowanie co do zasady jest
bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php#faq4655
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika
Konsumentów;
internetowej platformy ODR dostępnej pod
adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.sho
w&lng=PL
10. Opinie.
10.1. Sklep Internetowy Candle Elite umożliwia swoim Klientom wystawienie i
dostęp do opinii o Produkcie oraz Sklepie Internetowym, za pomocą aplikacji
Judge.me Product Reviews.
10.2. Klient może wystawić opinię na temat dokonanych zakupów (w tym samego
procesu, wyglądu przedmiotu, czasu wysyłki czy kontaktu ze Sprzedawcą) na
stronie Sklepu Internetowego, z zastrzeżeniem, że opinia musi dotyczyć
wyłącznie faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym
Sprzedawcy.
10.3. Skorzystanie z usługi wystawienia opinii jest dobrowolne i nie wiąże się z
żadnymi kosztami.
10.4. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza
umożliwiającego dodanie opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym.
Formularz może być udostępniony bezpośrednio na stronie Sklepu
Internetowego lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego
linku otrzymanego przez Klienta po zakupie na podany przez niego adres
poczty elektronicznej.
10.5. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań
bezprawnych stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy działań
naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa
Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię zobowiązany jest do
działania zgodnie z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
10.6. Opublikowana opinia wystawiona za pomocą formularza dostępnego
bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego nie podlega wcześniejszej
weryfikacji przez Sprzedawcę ani nie podlega weryfikacji pod kątem
autentyczności.
10.7. Opublikowana opinia wystawiona za pomocą zewnętrznego serwisu
zbierającego opinie, z którym współpracuje Sklep Internetowy, a o którym
mowa w punkcie 10.1, podlega weryfikacji w sposób automatyczny – Klient
otrzymuje indywidualny link na podany przy zakupie adres poczty
elektronicznej, w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie
Klient, który dokonał zakupu Produktu w Sklepie Internetowym.
10.8. Sprzedawca nie zamieszcza ani także nie zleca zamieszczania osobom
trzecim, nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zmienia
treści opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania Produktów.
Sprzedawca udostępnia publicznie opinie pozytywne i także negatywne.
11. Postanowienia końcowe.
11.1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży Towarów
znajdujących się w Sklepie Internetowym.
11.2. Umowy zawierane przez Sklep Internetowy pomiędzy Klientem a
Sprzedawcą, zawierane są w języku polskim.
11.3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na
stronie Sklepu Internetowego www.candleelite.pl .
11.4. Regulamin obowiązuje od dnia 10.03.2023 roku i może być zmieniony w
następujących sytuacjach:
Zmiana przepisów prawa, nowelizacja ustaw czy też wprowadzenie
nowych lub zmiana regulacji prawnych wpływających na sposób
funkcjonowania Sklepu Internetowego
Wprowadzenie zmian w metodach płatności lub dostawie, bądź
wprowadzenia zmian w terminach płatności lub dostaw
Zmiana zakresu lub formy świadczenia usług elektronicznych,
wprowadzenie nowych usług elektronicznych
Przeciwdziałanie nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu dla
Sklepu Internetowego w celu ochrony zarówno Klientów jak i
Sprzedawcy, przez działaniem złośliwego oprogramowania, spamu,
oszustów czy naruszenia danych lub inne cyberprzestępstwo
11.5. Powiadomienie dotyczące wprowadzanych zmian w Regulaminie wysyłane
jest z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem, z wyjątkiem sytuacji gdy:
zmiany dotyczą podleganiu przez Sprzedawcę obowiązkowi prawnemu
i regulacyjnemu, wprowadzane są wtedy bez zachowania terminu 15
dni jeśli zmiana prawna uniemożliwia Sprzedawcy dotrzymanie tego
terminu,
zmiany dotyczą ochrony Klienta i Sklepu Internetowego i wymagają
wprowadzenia tychże zmian w Regulaminie ze skutkiem
natychmiastowym
11.6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności
Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych.
11.7. Regulamin nie wyłącza i nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego
Konsumentem, które przysługują mu na mocy prawa.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Plik „Formularz zwrotu/odstąpienia od umowy”